Sender PR-CV 56 – Racó Llobet

Afegir (0)
TancarTo login click here

El recorregut es realitza per l’est de la serra de Mariola, aquest recorregut és un anell que comença i acaba en el lloc de la Creu Roja de Muro. Es pot realitzar en les dues direccions, és a dir, pujar per la dreta i baixar per l’esquerra o viceversa.

El recorregut passa per: el Club de Tennis de la Plana, creua un pont damunt de la via fèrria d’Alcoi-Xàtiva. Seguint la pista asfaltada ve el Barranc la Quebrantà i en arribar a una barrera que talla el camí prendrem el camí de la dreta que passa per la caseta de la Cigala. Agafant la senda vella continuarem fins a eixir al camí anterior de terra, però ample. Prendrem el de la dreta fins a arribar a una bifurcació, prendrem el de l’esquerra que ens porta a la masia el Magre (casa en ruïnes). Prendrem la nova senda estreta fins a la font del Racó Llobet, d’allí pujarem a la masia del mateix nom propietat de la Societat de caçadors de Muro. Allí està l’encreuament que puja al cim del Montcabrer i al Refugi del Centre excursionista d’Alcoi amb baixada a Agres. Nosaltres prendrem el camí ample de l’esquerra que passa a 50 metres de la font del Xop, després passarem per la font de la Boronà. Continuarem pel camí ja asfaltat de l’esquerra que passa per una caseta que queda a la nostra esquerra. Al moment prendrem una senda a l’esquerra que ix a l’asfalt i continuarem per l’esquerra d’altres casetes fins a la caseta el Cipreret on el camí és de terra, però ample i l’última caseta del camí és la denominada caseta del Dentista. Ve una altra vegada senda estreta i al moment tenim una bifurcació a triar, l’esquerra contínua la senda sense dificultat i per la dreta va al Barranc l’Escurrispania, tram amb dificultat però que qualsevol muntanyenc amb un poc d’experiència pot passar sense problemes. Anem per on anem eixirem al mateix lloc. Passarem a uns 80 metres del depòsit d’aigua potable de Muro, on hi ha una font per a beure. Seguint el camí asfaltat, eixirem al punt de partida, és a dir el lloc de la Creu Roja de Muro.

Descarregar la ruta en pdf