Rutes verdes

L'entorn de la Serra Mariola ens convida a fer senderisme pels innumerables rutes verdes de camins i senders que uneixen punts estratègics de la zona. Algunes rutes són de poca dificultat i altres requereixen d'una preparació física major. Abans d'emprendre una ruta verda per la Serra Mariola, informeu-vos be, porteu a ser possible, un mapa de la zona i menjar i beure així com calçat adequat. Si es així segur que gaudiu de la vostra excursió!

Duració:30 min.
Distancia:700m

El riu Clariano naix a Bocairent i té una longitud de 40 km, passa per Ontinyent, on forma el paratge del Pou Clar i desemboca en el riu Albaida. La ruta del Clariano discorre per un dels trams del riu que passa per l'interior del municipi. La senda és apta…

Duració:1h 30min
Distancia:3,5km anada i tornada

Esta ruta recorre paisatges plens de vegetació frondosa i aigua en forma de fonts, basses o salts com la famosa Penya del Xorro. És ideal per a l'estiu perquè és una contrada molt fresca. Comença en la mítica Font dels Dos Xorros i puja pel Carrer Serra Mariola. Uns 700 metres després trobem…

Duració:1h 30min
Distancia:3,8km anada i tornada

Ideal per a les famílies pel seu xicotet desnivell. El recorregut comença en el poble, just en el camí al costat de l'escola. Tota la ruta s'efectua per camins en bon estat. Una vegada iniciada la marxa, a pocs metres, és parada obligada el Pont Assolat, un pont de bella presència…

Duració:50 min.
Distancia:2 km.

Comencem en la Font dels dos Xorros, que està situada en la Plaça de la Font. Des d'ahí passarem per un carrer molt estret per arribar al Llavador. Tornem a passar pel carrer estret i seguint el carrer Santa Cecília arribarem al parc de la Mateta i des d'ahí a…

Duració:6,8km
Distancia:235m.

Eixim pel camí asfaltat que hi ha darrere de la Font Jordana i que dóna servei a les casetes, i caminem durant uns 500 metres. Just quan acabem de pujar, hi ha un camí a la dreta on trobarem 2 marques roges. Prenent aquest camí continuarem pujant fins al pròxim…

Distancia:13,8km

A la dreta de la Font Jordana, a uns 200 metres, hi ha una senda que puja a la senda dels enginyers, el qual agafarem per a començar la ruta. Una vegada en la senda dels Enginyers, girem a l'esquerra i continuem fins a la senda que ens portarà al…

Distancia:3,36km

Comencem l'excursió per la senda que hi ha a la dreta de la Font Jordana que ens portarà fins a la senda dels Enginyers, on ens desviarem a la dreta. Sense deixar aquesta senda, travessarem el barranc de la Penya Llisa i el dels Clots. Una mica després ens eixirà…

Distancia:16,8km

Eixim pel camí asfaltat que hi ha darrere de la Font Jordana i pugem durant uns 500 metres, fins que, just on acaba la pujada, ix un camí asfaltat a la dreta amb 2 marques roges. Prenent aquest camí, continuarem pujant fins al pròxim encreuament on hi ha una senda…

Duració:11,6km
Distancia:306m

Comencem l'excursió per la senda que hi ha a la dreta de la Font Jordana, que ens portarà fins a la senda dels Enginyers, on ens desviarem a la dreta. Sense deixar aquesta senda, travessarem el barranc de la Penya Llisa i el dels Clots. Una mica després ens eixirà…

Duració:10h.
Distancia:36,3 km (15 km. desde la fuente de Mariola)

La ruta comença des del camp de futbol de Bocairent. Seguirem el camí que passa per la masia dels Terrers i que ens condueix a dalt del port. Seguint les indicacions del GR-7, arribarem fins a l'ermita de Santa Bàrbara, on també trobarem la font del Plà i un xop…

Duració:1h 45min
Distancia:5,5km anada i tornada

Probablement la ruta més transitada de tot el terme d'Alfafara. D'una bellesa incomparable, es distingeix per les vistes multicolor i els magnífics horitzons que ens fan sentir xicotets. A un costat la Serra Mariola i a l'altre la Solana, amb eixos forts contrastos de textures i colors. Una ruta poc exigent…

Duració:2h. 45’
Distancia:8,7 km

Eixirem de Bocairent amb cotxe per la CV-81 direcció Villena i ens desviarem per la primera rotonda, prenent la CV-794 direcció Alcoi. Al final del port de muntanya, albirarem un camí ample i el panell informatiu de la PR-CV-4. Deixarem el cotxe allí i seguirem la pista forestal de l'esquerra…

Duració:3h 40'
Distancia:12,4km

Començarem el recorregut en el Molí l’Ombria 1. (685m s.n.m.) a uns 500 metres de la població de Banyeres de Mariola. Des del Molí l’Ombria remuntarem el riu pel seu marge dret (E). Prompte arribarem al llit del riu que creuarem per davall del Partidor, tot enllaçant en aquest punt…

Distancia:8 km

El sender comença i acaba en Alfafara. Passa per uns punts interessants com “Els pantanets”, “El Cabeço de Mao”, “El Bancal Redó”, “La Cova de les Finestres”o “La Font de Carbonell”. VEURE MAPA RUTA EN FEMECV

Distancia:

Font del Sapo- Riu Vinalopó – Enllaç PRV4, 55 –Rambla dels Pinaters, -Àrea recreativa i hostal, santuari de Ntra. Sra. de Gràcia, enllaç amb el PRV 55 – Enllaç amb el PRV 155 – Zona d'Escalada Penyarubia – Camí de ferradura i serral de Penyarubia – Casa del Cordovès –…

Distancia:13,3 km

La Mateta – Font del Tarragó – Mas de Serrelles - Enllaç GR7 Collets- Encreuament senda- Per camps- Encreuament camí Fontanarets- Portí Cava Don Miguel VEURE MAPA DE RUTA EN FEMECV

Distancia:

La senda està tipificada com de curt recorregut (PR) d'homologació internacional. Està senyalitzada amb dues rallas paral·leles horitzontals grogues i blanques, quan aquestes es creuen indiquen direcció negativa. Tot el recorregut és bastant suau, amb nombroses fonts i brolladors al seu pas. El punt d'eixida està en el cementeri, en…

Duració:2h 30min
Distancia:8 km anada i tornada

Deixant enrere el paratge del Pantanet en direcció a Bocairent arribem fins les rodalies del Mas del Pou. El turó que té el mas darrere alberga una seixantena de misteriosos sepulcres excavats en la roca que, per les troballes que s’han fet allà, podem dir que daten del segle V-VII.…

Municipi/s:Banyeres de Mariola
Duració:1 h. 45 m. (ida y vuelta)
Distancia:6 km

Aquest itinerari transcorre pel tram alt del riu Vinalopó. En aquesta contrada on l'aigua ha sigut el tret diferenciador, trobem un paisatge molt particular caracteritzat per l'existència d'ecosistemes riberencs i cultius amb requeriments d'aigua majors (avellaner, petites hortes) que els extrictament de secà (olivera, ametler), a més d'altres elements relacionats…

Duració:4 h. 15’
Distancia:16,7 km

Partirem de la plaça de l'Ajuntament, on trobem la primera font enmig de la plaça. Seguirem pel carrer Mossén Hilari i, passant pel Pont de Darrere la Vila, veurem a l'esquerra la font d'En Ferris i enfront el safareig. Passarem per un túnel que travessa la carretera i reprendrem la…

Duració:3h 45min
Distancia:15 km

La ruta comença en la carretera de Setla de Nunyes, concretament a l'entrada del Poliesportiu Municipal on hi ha un panell informatiu de la ruta. Aquest recorregut recorre les Pedanies de Muro; Alquerieta Jordà, Benàmer, Setla de Nunyes i Turballos, passant per la Font del Baladre (àrea recreativa). Hi ha…

Duració:3h 30min.
Distancia:11km

Començarem la ruta des de la plaça de l'Ajuntament i seguirem pel carrer de Mossén Hilari, passant pel Pont de Darrere la Vila i per la font i safareig d'En Ferrís. En arribar a la creu de terme pujarem pel camí de l'esquerra que ens portarà a una escaleta tallada…

Duració:3h
Distancia:9,5km

Partirem de la Plaça de l'Ajuntament, i seguirem la indicació de l'ermita del Sant Crist, fins a arribar al pont, on ens desviarem per una xicoteta senda que hi ha abans de creuar-lo a l'esquerra. Ens endinsarem en el barranc del Infern i uns metres més endavant veurem la primera…

Distancia:

La Ruta dels Miradors és un recorregut que ens permet endinsar-nos en plena naturalesa per a descobrir diversos miradors en els quals contemplar el poble de Banyeres de Mariola. Una senda per a gaudir de llocs on detindre's i fotografiar un paisatge urbà envoltat d'un entorn natural, que forma part…

Municipi/s:Cocentaina | Alcoi
Duració:8km
Distancia:2h 45min

El passeig comença a l'àrea recreativa del Preventori (al terme municipal d'Alcoi), la qual ofereix diversos serveis com ara fonts, taules de pedra, bar i sanitaris, i també piscines a la temporada d'estiu; tot això a un paratge que ofereix, a més a més, llocs d'ombra per a l'esbarjo i el…

Municipi/s:Alfafara
Duració:3h (ida y vuelta)
Distancia:6,3 km

Ruta que recorre en la seua major part el PR-CV 370. Arranca en la Font del Tarragó i ens durà fins el Cabeçó de Mariola on es trobava una important ciutat íbera. Durant el recorregut i gràcies als diferents panells informatius, anirem coneguent un poc millor el passat d'aquesta part…

Distancia:500m

Trajecte circular que s’inicia al parc de la Font Jordana o des del Llavador del Mig. Este xicotet sender, que no arriba al mig quilòmetre, recorre el barranc que va paral·le al parc. Un refugi per a la vegetació i fauna pròpia dels ecosistemes del bosc de ribera. Al llarg…

Municipi/s:Cocentaina
Duració:1h. 45min.
Distancia:4,5km

Aquest itinerari comença al Palau Comtal de Cocentaina, edifici d'estil gotic-renaixentista, construït sobre un antic edifici musulmà del s. XII. L'edifici gòtic es va construir per ordre de Roger de Llúria, primer senyor feudal de la vila, a la segona meitat del s. XII. A la segona meitat del s.…

Municipi/s:Agres
Duració:3h
Distancia:7,5km

Partim de l’àrea recreativa del Convent d’Agres, la qual disposa de tauletes de pedra i de fusta, restaurant i font. Començarem la pujada pel marge esquerre des del qual podem veure el barranc del Molí i el poble d’Agres amb la seua fisonomia característica, escolant-se pel pendent de la muntanya. En…

Distancia:

Alfafara – Cova la Font Distància: 2’3 km. Dificultat: Fàcil Desnivell: 174 m. GPS: 38.767511, -0.54759100   Alfafara – Cova la Font – Font del Sagristà Distància: 2’6 km. Dificultat: Fàcil Desnivell: 239 m. GPS: 38.766195, -0.54772800   Alfafara – Cova la Font – Font del Sagristà – Cova del…

Duració:4h 30min
Distancia:14 km

El recorregut es realitza per l'est de la serra de Mariola, aquest recorregut és un anell que comença i acaba en el lloc de la Creu Roja de Muro. Es pot realitzar en les dues direccions, és a dir, pujar per la dreta i baixar per l'esquerra o viceversa. El…

Duració:7h
Distancia:21km

El recorregut es realitza pel sud i l'oest del Benicadell pujant al cim. Aquest recorregut és un anell que comença en la Piscina Municipal al costat del Col·legi Braçal de Muro i acaba en el mateix lloc. Es poden realitzar en les dues direccions, és a dir, pujar per Gaianes…

Duració:4h
Distancia:10km

El recorregut es realitza al nord de la Serra Mariola, concretament en la zona de la Penya el Frare. És un anell que dóna la volta a aquesta. El punt de partida és l'Ermita de Sant Antoni, acabant el recorregut en el mateix punt. S'aconsella en arribar a la segona…

Municipi/s:Bocairent | Alfafara | Muro | Banyeres de Mariola | Agres
Distancia:52km

La Via Verda del Xixarra recorre el traçat per on circulava la línia de ferrocarril de via estreta Iecla-Villena-Alcoi, conegut com el tren “Xixarra”. El tram que va entre el Santuari de les Virtudes de Villena i Biar (15km) sí que està condicionat. A partir d'ahí, el recorregut ja no…