Ruta del Barranc de la Fos

Afegir (0)
TancarTo login click here

Començarem la ruta des de la plaça de l’Ajuntament i seguirem pel carrer de Mossén Hilari, passant pel Pont de Darrere la Vila i per la font i safareig d’En Ferrís. En arribar a la creu de terme pujarem pel camí de l’esquerra que ens portarà a una escaleta tallada en la roca. Baixant ens endinsem en “la tanca del bou“, que desemboca poc després en el barranc de la Fos. La ruta continua pel llit del riu Clarià.

Aquest camí va ser l’antiga via de comunicació entre Bocairent i Ontinyent. Al llarg del barranc trobarem molins i batans com el d’Eduardo Juan, un dels més coneguts per la seua espectacular roda vertical d’uns 6,5 m. de diàmetre; la Casa dels Julians -on enllacem amb el barranc dels Tarongers-, el molí de Lluna i el molí de Patiràs. La ruta segueix per la font dels Tarongers; uns metres després, arribem a una corba de la carretera CV-81 entre Bocairent i Ontinyent i davant, ens apareix la formació rocosa coneguda com el “Cagalló del Gegant”.

En aquest punt cercarem a la nostra dreta una escaleta molt empinada on comença la senda que ens portarà fins a l’Alt del Castellar, des d’on s’albira el sinuós traçat de la carretera pel barranc de Bocairent i la via del tren Xàtiva-Alcoi, que s’allunya travessant diferents túnels pel barranc del Pantanet.

Tornarem ja en direcció a Bocairent, deixant a l’esquerra la finca de Masarra, fins a arribar a l’ermita de Sant Antoni Abad, (S. XVI) i, posteriorment, a Bocairent.

:: Descarrega’t el plànol de la ruta en pdf