Ruta del Sant Crist

Afegir (0)
TancarTo login click here

Partirem de la Plaça de l’Ajuntament, i seguirem la indicació de l’ermita del Sant Crist, fins a arribar al pont, on ens desviarem per una xicoteta senda que hi ha abans de creuar-lo a l’esquerra. Ens endinsarem en el barranc del Infern i uns metres més endavant veurem la primera de quatre pedreres; dos d’elles a nivell del riu i les altres dues a nivell més alt. Al voltant trobarem carreus abandonats, amb curioses marques de picapedrer, i covarxos, cavitats on s’abrigaven.

Passarem per darrere de la masia de la Derrota, fàcil d’identificar per les dues torres que la coronen. Passats 3 Km. arribem a un camí, el continuarem girant a la dreta en direcció nord i caminem 2 Km. més fins al pla de Llobregat i la caseta del mateix nom. Seguirem el camí de la dreta on albirarem ja la pujada cap a l’ermita.

En aquest encreuament trobem el PR V-306 o “Ruta del cinquentenari”, que arranca en la carretera de Aielo a Moixent i finalitza en l’ermita del Sant Crist a Bocairent. L’ermita va ser construïda en el segle XVI i consta de tres edificis: l’antiga hostatgeria, la casa del capellà i l’església d’estil gòtic, amb el campanar adossat.

Des d’aquest punt iniciarem el retorn pel camí del viacrucis, que baixa en ziga-zaga. Ja a baix, abans del pont, passarem per la Esgoladora, pedra llisa i brillant, que serveix de diversió per als més xicotets. Creuarem el pont fins a arribar al punt d’inici.

:: Descarrega’t el plànol de la ruta en pdf