Sender PR-V 277 Penya El Frare

Afegir (0)
TancarTo login click here

El recorregut es realitza al nord de la Serra Mariola, concretament en la zona de la Penya el Frare. És un anell que dóna la volta a aquesta. El punt de partida és l’Ermita de Sant Antoni, acabant el recorregut en el mateix punt. S’aconsella en arribar a la segona caseta informativa situada en l’encreuament o bifurcació de la senda, començar el recorregut per la dreta de la caseta, però perfectament es pot realitzar en totes dues direccions.

Per a iniciar el recorregut prendrem el Camí Racó Roca, passarem per diversos xalets, per una font d’aigua potable (la Plana d’Aigües de la Pineda). Als deu minuts arribarem a l’esplanació del ferrocarril Xixarra (Muro-Cieza), continuarem per l’esplanada, arribant a la casella en ruïnes. El camí que es troba a mà esquerra abans de la casella és la pujada a la zona d’escalada, en passar per la casella ja portem caminant 20 minuts des del punt de partida, deixarem l’esplanació i continuarem pel camí de l’esquerra, i al moment agafarem una senda a la dreta paral·lela al ferrocarril, després tornem a eixir a l’esplanació del ferrocarril passant una font d’aigua potable (Penya el Frare també d’Aigües de Pineda) portem caminant 30 minuts des del punt de partida. Arribarem a un encreuament i agafarem el camí de l’esquerra, passant per la caseta de Caira que té una pineda, de seguida vindrà una senda que ens portara a la pista que va a Agres, prendrem aquesta pista a l’esquerra, passant per davall del pont del ferrocarril el Nord, en arribar a l’encreuament agafarem el camí de l’esquerra, rebutjarem la pista a la dreta que va al poble d’Agres (portem caminant 50 minuts des del punt de partida), passem la caseta de Baldomero, el camí ací és de pujada. Arribarem a la caseta de Juanito Albert, ens la deixarem a l’esquerra i continuarem per la dreta, arribarem a l’encreuament que hi ha una caseta sense acabar és la caseta de Manolo Gallina, a l’esquerra el camí porta a la Caseta de Candela, prendrem el camí de la dreta que hi ha una cadena, (portem caminant 1:30h, des del punt de partida), després d’una costera arribarem a la part més alta del recorregut, de seguida arribarem a la caseta Payano sota un gran pi, (portem caminant 1:50h des del punt de partida). Aquest camí és tot de baixada, passarem per les carrasquetes, vindran uns bancals d’oliveres, eixirem a una pista de formigó, passant per davall del pont del ferrocarril del Nord, (portem caminant 2:10h des del punt de partida), prendrem la senda a l’esquerra a cercar el camí Racó Roca i pel mateix arribarem a l’encreuament d’esplanació del ferrocarril Xixarra on ja havíem passat en la pujada, a buscar l’ermita de Sant Antoni, punt d’eixida i arribada.

Descarregar la ruta en pdf