Sender PR-V 184 Serra del Benicadell

Afegir (0)
TancarTo login click here

El recorregut es realitza pel sud i l’oest del Benicadell pujant al cim. Aquest recorregut és un anell que comença en la Piscina Municipal al costat del Col·legi Braçal de Muro i acaba en el mateix lloc. Es poden realitzar en les dues direccions, és a dir, pujar per Gaianes i baixar pel port d’Albaida o viceversa.

Es recomana pujar per Gaianes. Per a escurçar el recorregut es pot emprar dos vehicles, un es deixa en el port d’Albaida i un altre en la Creu de Gaianes, en tots dos llocs hi ha un panell-caseta d’informació, i pot ser realitzada en un matí perfectament.

El recorregut passa per: el camí del Almoroig, esplanada del ferrocarril de Gandia, Turballos, Camí de Gaianes, la Creu de Gaianes, es puja pel calvari de Gaianes, Ermita de Gaianes, continua per pista fins a arribar a l’encreuament de la senda on hi ha cartell indicador, es pren una senda direcció a la Coveta Llarga, punt de referència per on s’ha de passar molt a prop, anar pujant per eixir a l’alt on s’albira la província de València, punt de trobada amb el PR-V 213.3 i PR-V 222 que puja d’Adzeneta, buscar el camí a la dreta de pujada al Benicadell. Passarem per la Cava del Benicadell, després farem una xicoteta baixada per trobar el camí de pujada al Benicadell. Abans de pujar al cim cal anar amb compte perquè hi ha un pou sense protecció d’uns 4 metres de profunditat en ruïnes. Passarem per la cresta, tram amb una mica de dificultat. Vistes panoràmiques. Arribada al cim del Benicadell.

En baixar prendrem el mateix camí de pujada, però ja no passem per la cava, prendrem direcció Oest per trobar la casa (ruïnes) de Sr. Miguel. Caves de Carcaixent. Passarem pel mateix costat, per la senda que va als Fontanars d’Albaida, d’allí a la N-340, i després per la cuneta per l’antiga N-340 i per la mateixa arribarem a la Caseta Senabre on hi ha una font, població de Muro, col·legi el Braçal.

:: Descarregar la ruta en pdf