Font Jordana –Torrater

Afegir (0)
TancarTo login click here
  1. Comencem l’excursió per la senda que hi ha a la dreta de la Font Jordana, que ens portarà fins a la senda dels Enginyers, on ens desviarem a la dreta.
  2. Sense deixar aquesta senda, travessarem el barranc de la Penya Llisa i el dels Clots. Una mica després ens eixirà una senda a l’esquerra i dreta, la qual rebutjarem per a continuar per Enginyers, fins que isquem a un camí asfaltat, que baixa a la piscina d’Agullent.
  3. Uns 5 metres més a baix, just al costat d’una torre de llum, tenim el camí que baixa a la font Maciana (magnífic lloc per a desdejunar o passar el dia).
  4. Una vegada en la font Maciana, agafem la senda que hi ha davant (rebutjant la senda de l’esquerra amb pal indicador) que ens portarà a la senda dels Enginyers.
  5. Girarem a la dreta i seguirem la senda dels Enginyers fins a un encreuament de senders.
  6. Ens dirigirem cap a l’esquerra seguint les marques del PR, per a pujar pel barranc de Penya Alta, fins a la senda dels Enginyers, que ve des d’Ontinyent, on girarem a la dreta.
  7. Al poc creuarem un camí perpendicularment i el barranc de Galindo, fins a un encreuament de la senda amb un camí. Agafarem el camí a l’esquerra.
  8. Arribarem al poc temps al camí del Torrater i ens desviarem a la dreta per a dirigir-nos a l’alt de les Olles.
  9. Girarem una altra vegada a la dreta per un camí asfaltat. Únicament ens separen uns metres de l’alt de les Olles (magnífiques vistes de tota la Vall d’Albaida i la Valleta d’Agres).
  10. Per a tornar, prendrem el mateix camí fins al del Torrater i ens desviarem pel segon a l’esquerra (VAJA AMB COMPTE JA QUE ÉS UN CAMÍ ESTRET D’UN METRE D’AMPLÀRIA APROXIMADAMENT, I ÉS FÀCIL QUE SE’L PASSEU!)
  11. Caminarem per damunt d’un espoló, veient a la dreta la Penya Alta, fins a creuar la senda dels Enginyers.
  12. Nosaltres continuarem recte pel camí (VAJA AMB COMPTE, JA QUE LA BAIXADA TÉ MOLTA PEDRA SOLTA I ESTÀ BASTANT EMPINADA). Al final deixarem la baixada a l’esquena i ens trobarem amb un encreuament de senders. Agafarem el de la dreta, direcció a la Font Maciana, i deixarem el que puja per la Penya Alta.
  13. Ja no deixarem aquesta senda fins a arribar a la Font Maciana, obviant les sendes que ixen a l’esquerra.
  14. Seguirem la senda sense entrar en la Font Maciana, deixant-la a la nostra esquerra, fins a arribar al camí asfaltat.
  15. Agafem el camí a l’esquerra i baixarem fins a la piscina, que rodejarem per la seua esquerra, i prendrem la carretera a la dreta. Continuarem fins a l’ermita de Sant Vicent.
  16. Una vegada en l’ermita, baixarem pel via crucis fins a la Font Jordana.