Font Jordana –Covalta

Afegir (0)
TancarTo login click here
  1. Eixim pel camí asfaltat que hi ha darrere de la Font Jordana i pugem durant uns 500 metres, fins que, just on acaba la pujada, ix un camí asfaltat a la dreta amb 2 marques roges. Prenent aquest camí, continuarem pujant fins al pròxim encreuament on hi ha una senda de muntanya a l’esquerra.
  2. Aquesta senda ens portarà en breu a la dels Enginyers, senda que agafarem cap a l’esquerra, creuant en poc temps el barranc de Penyascals i el barranc de la font de la Petaca (marques del PR).
  3. Seguint per la senda arribarem a un camí que prendrem a l’esquerra per a baixar a la font del Patge (únic punt d’avituallament d’aigua fins a la Covalta). Magnífic lloc per a desdejunar i gaudir de les vistes de la Vall d’Albaida.
  4. Continuarem baixant fins a una bifurcació que prendrem cap a la dreta.
  5. Seguirem el camí fins a un encreuament on hi ha una corba. A la dreta (senyal PR) es va en direcció a la Covalta, on ja albirem la creu del cim.
  6. No deixarem el camí fins que aparega una senda a la dreta que condueix directament a la Covalta (hi ha una marca PR en un pi)
  7. Ens espera una dura pujada en ziga-zaga fins a la Covalta. Deixarem una senda a la dreta i arribarem a la Covalta (font a l’interior de la cova i meravelloses panoràmiques de tota la vall).
  8. Per a tornar, agafarem la mateixa senda de baixada fins a l’encreuament que deixem abans, ara a la nostra esquerra.
  9. La senda ens portarà durant 1km. aproximadament per un camí on se situa el Coll de Santa Ana, camí que prendrem a la dreta (deixant també una senda a l’esquerra que porta a la vall d’Agres).
  10. A 1 km. aproximadament trobarem un camí a l’esquerra. Nosaltres continuarem recte fins a un encreuament de camins senyalitzat amb un pal indicador (“Foieta dels Carros”, “Camí vell d’Ontinyent a Agres”, Camí del Cuco). Prendrem el camí del Cuco a la dreta.
  11. Baixant per la senda, deixarem una senda a la dreta, continuarem fins a trobar-nos el camí que baixava a la font del Patge. Girarem cap a l’esquerra.
  12. Seguirem fins a trobar l’encreuament de 2 camins i la senda del Cuco, la qual agafarem.
  13. És hora de baixar sense deixar la senda fins a arribar a la dels Enginyers. Ens dirigim a l’esquerra.
  14. Finalment ens trobarem al poc, amb la senda que baixa a la Font Jordana.